Pazar , Şubat 17 2019
Anasayfa / Girişimcilik / E-spor etkisindeki tekstilin büyüklüğü muazzam

E-spor etkisindeki tekstilin büyüklüğü muazzam



Cosplay, tekstil perakendecileri başta olmak üzere pek çok üreticiyi etkisi altına almış durumda. Özelleştirilebilir kıyafetler ve bu kıyafetler için hazırlanmış eklerin satışı milyarlarca dolarlık bir pazar oluşturuyor…

Cosplay ve e-spor

E-SPOR taraftarının önemli bir kısmının gerek etkinlikler gerek sosyal medya platformları aracılığıyla bağlandığı tekstil evreni, bugün çok büyük bir sahayı simgeliyor. Binlerce lirayı bulabilen harcamalarla üretilen giysiler yok satıyor. Her biri, benim diyen modacılara taş çıkartan cinsten. Geçmişten bugüne çeşitli dini ve/veya yerel bayramlarla birlikte uluslararası pazara sunulan bu aracın pazar değeri, bugün 50 milyar doları bulmuş durumda. Her yıl yüzde 10’a yaklaşan bir büyüme oranına sahip. Hal böyle olunca pazarın kendi dinamiğini yaratması da gayet doğal.

Sonuçta cosplay, yoluna kendi kripto para birimini piyasaya sürerek devam ediyor.

E-SPORDA KRİPTO PARA

E-sporda kripto para birimlerinin kullanımı çok yeni değil. Dünya sistemle yeni tanışmış olsa da, sistemin farklı tiplerle birlikte oldukça köklü bir geçmişi var. Buna özellikle oyun içi transferlerde sıkça rastlıyoruz. Oyuncular, kendi oyunları içerisinde geliştirdikleri şahsi hesaplarını başkalarına farklı banka ödeme yöntemleriyle transfer etmeleriyle biliniyor. Bunun dışında oyun içerisinde diğer oyunculardan ön plana çıkmak için kullanılan ek sanal objelerin varlığı da söz konusu. Zamanla bunun resmi bir ticarete dönüştüğünü biliyoruz. Sadece bir oyun karakteri geliştirerek, çoklu oyuncu platformlarında daha hızlı ilerlemek isteyenlere yapılan satışlar mevcut.

Bugün bu sistem çehre değiştirmiş olsa da özünde hala aynı prensiple çalışıyor ve dahası yanına bir de dış dünyanın gerçeklerini almışa benziyor. Cosplay’in ödeme yöntemleri ile tanışması tam da bu noktada karşımıza çıkıyor. Cosplay camiasının en büyük platformlarından biri olan Cure WorldCosplay’ın, cosplay araçlarına dair paylaşım seçenekleri mevcut. Çok sayıda opsiyonu içinde barındıran bu platform adeta Facebook ve Instagram gibi bir işleve sahip. Özellikle dünyanın pek çok yerinden kullanıcılar, fotoğraflarını yüklemek ve birbirleriyle tanışmak amacıyla platformu kullanıyor. En önemli kısmı, e-sporcuların kendi alışverişlerini bu sistem ile gerçekleştirebilmeleri. İlgili platformun 1 milyona yakın kullanıcı kitlesi mevcut. Avrupalı ekonomistlerin buna bakış açısı, yatırım için düşünüldüğünde tedbirli olunması gerektiği yönünde.



Para Kazandıran Ek İş İmkanları ve Para Kazanma Yolları İçin Tıklayınız...

ASYA’NIN KALESİNDE ZİRVEYE OYNAMAK

E-sporun beslemeye devam ettiği cosplay, pek çok etkinlik sahasında olduğu gibi yiyecek-içecek sektörü ve benzeri perakende ürünleri için de bir fırsat sahası sunuyor. Bilgisayar oyunları üzerinden sponsorluklar düzenleyen hızlı tüketim malı üreticileri, cosplay etkinliklerinin arananları konumundalar. Milyarlarca dolarlık piyasa değerinin önemli bir kısmı da büyüklüğünü buna borçlu. Sadece bu alandaki rekabet şartlarına bakmak bile etkinin değerinin anlaşılması için oldukça önemli. Örneğin, Asya’da düzenlenen çok sayıdaki cosplay turnuvasının birincil aktörleri artık gazlı içecek firmaları. Birbirleriyle, her türlü lojistik katkı başta olmak üzere birçok sahada rekabet etmekteler. Oyunculara özel ev açanlar veya kendi iş merkezlerini oyuncuların kullanımına tedarik edenleri bile var. Öylesine bir yaygınlıktan söz ediyoruz ki, bu firmaların doğrudan oyuncular için ürettikleri içecek türevleri bile oluştu. Hatırlanacağı üzere bunun bir benzerini Coca-Cola ile Olimpiyatlardaki su üretimi için görmüştük. Pazarın büyüdüğü e-sporda da durum farklı değil. Oyuncunun keyfine ve ihtiyaçlarına göre oluşturulmuş ürün gruplan önemli bir dağılım gösteriyor. Bununla birlikte, tüketici kısmında sabit fikirli bir kitle ağırlığı yok. Tam tersi, üreticiye doğru yolu gösterebilecek türden bir kitle var. Taraftar, yeniliklere oldukça açık ancak, istikrar bekleyen türden bir tüketici kitlesi olarak görmekte fayda var.

Cosplay’e dair üretimleri de kapsayan tüketiciye yönelik planlamalar, sistem içinde sürekli biçimde yenilenen bir yapıda. En kritik nokta, içeriğin de aynı şekilde sürekli güncellenmesinin gerekliliği. Diğer bir deyişle, ne kadar çok oyunun tasarımsal içeriği tüketiciye sunulursa, cosplay’in ilerlemesi de o ölçüde başarı gösterecektir.

Bu hafta itibarıyla etkinliklerine ve bu etkinliklerin baş aktörlerine değinmeye devam ettiğimiz e-sporun kültürel anlamdaki baskısından, önümüzdeki hafta bahsedeceğiz.

Güzel bir hafta geçirmenizi dilerim…

Ali Efe İralı




İlginizi Çekebilecek Benzer Konular


üye

Bunu da İnceledinizmi ?

Köpekler İçin Kemik Görünümündeki Wickedbone

Köpekler için oyun ve egzersiz büyük önem taşıyor. Özellikle de siz işteyken evde yalnız kalan …

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir