Pazartesi , Şubat 18 2019
Anasayfa / İş ve Kariyer / Oyun dünyasından perakendecilere kârlı bir hediye

Oyun dünyasından perakendecilere kârlı bir hediye



Masaüstü/kutu oyunlarını hemen herkes hayatında bir kere oynamıştır. Bu eğlence araçları milyarlarca dolarlık bir sektörü ifade ediyor. Sektörün perakendecileri e-sporun da önde gelen destekçileri arasında…

BUGÜN milyonlarca oyuncunun çevrimiçi ortamda birbirlerini görmeksizin gerçekleştirdiği oyun toplantılarının atası, şüphesiz ki kutu oyunları olarak tabir ettiğimiz araçlar. Bu araç öylesine bir değişim yaşıyor ki, perakendenin mutlak ihtiyacı olan fiziki üretime de sunduğu payla birlikte önemli dinamiklerden biri olarak gösteriliyor.

Dünün “kızmabiraderi, bugünün masaüstü savaş oyunlarına cvrilmiş durumda. Ve bu süreçte, pek çok oyuncak firması ile bilgisayar oyunu-yazılımı firması kol kola ilerliyor.

SANAYİ E-SPORLA BULUŞUYOR

Oyuncak üreticilerinin başı çektiği bu eğlence araçları, bugün içeriklerinin büyük bir kısmını c-spora dayalı konulardan almaya başladı. Geçmişte, bugüne nazaran daha aile tipi olarak adlandırılan bu araçların basit dört kişilik oynanabilir sürümlerine çok sayıda alternatif kazandırılmış durumda. E-sporun özellikle strateji tabanlı türlerinden beslenen kutu oyunları, tek kişinin kendi kendine oynayabildiği sistemleri bile tüketicinin önüne sürebiliyor, işleyişinde oyun kartlan, harita, oyuncuyu temsil eden taşlar, pul ve zar gibi objeler kullanılıyor.

Geçmişteki piyasa tekellerinin aksine, artık neredeyse her kutu oyununun kendine ait bir yönergesi var ve bu yönergelerle birlikte her birinin kendine ait hikayesi bulunuyor. Bu da, satış potansiyelini oldukça yükselten, ama bir o kadar da sektörün ürünlerini niş kavramına iten bir unsur. Dolayısıyla, her bir kutu için ayrı ayrı yüksek satış rakamlarından söz edilemiyor. Bunun yerine topyekûn, kutu oyunları meraklılarının etkisinden bahsediyoruz. Çünkü oldukça sadık bir kitle var. Ve bu kitle, neredeyse benzer kimlikteki tüm kutu oyunlarını koleksiyoner edasıyla satın alıyor.



Para Kazandıran Ek İş İmkanları ve Para Kazanma Yolları İçin Tıklayınız...

Doğal olarak sektörün 2020 yılında dünya genelinde 11 milyar dolarlık bir büyüklüğe ulaşması bekleniyor. Şu anda yıllık yüzde 10’a yaklaşan bir büyüme yüzdesine sahip. Bu, nişleri barındıran bir sektör için oldukça büyük bir oran. Sektörün önemli ülkeleri olan İngiltere, Almanya, Fransa, Çin ve Japonya’daki oyun tercihleri ise Walt Disney, Hasbro ve Mattel firmaları ağırlıklı. Tabii bu üç firmadan bağımsız biçimde piyasaya sürülen araçların ağırlığı da oldukça yüksek. Özellikle Activision’a bağlı Blizzard’ın bu süreçlerde önemli bir yeri var.

Kutu oyunlarının alım satım trafiğinden farklı diğer bir önemli kısmı ise, sadece bu amaca yönelik açılmaya başlanan kafeler. Özellikle Batı Avrupa bu kafelerle hızla dolmakta. Çok sayıda takipçinin keyifli vakit geçirmek ve diğer meraklılarla tanışma fırsatı elde edebilmek için bu ka-felere gittiğini biliyoruz. Kafeler bölge ekonomisine de katkı yapmakta. Bu mekanlarda e-sporun çevrimiçi yapılarına benzer turnuvalar da düzenleniyor. Böylece izleyici kitlesiyle birlikte yüzlerce kişiyi bulan etkinliklere ev sahipliği yapılıyor. Oyuncular ve takipçiler etkinliklerde tanışmanın ötesinde elde ettikleri koleksiyon araçlarını da sergiliyor, ki bu anlamdaki en önemli koleksiyon aracı olan oyun kartlarının oldukça yüksek mali külfeti olduğu bilinmekte.

SEKTÖRÜN GELECEĞİ PARLAK

Kutu oyunları, her geçen gün içeriğini genişletmekte. Senaryo bazındaki kaynağını e-spordan alsa da ona doğrudan aktardığı bir yöntem de mevcut. Bu yöntem, kutu oyunlarının sanal ortama aktarılmasına dayanıyor. Buradan çıkışla, kutu oyunları ve sanal ortam arasında organik bir köprü olduğunu söylememiz mümkün. Magic: The Gathering isimli oyun ve kartların sanal yansıması olarak Heroes of Might & Magic oyunu bu konuda önemli bir örnek. Bunun benzerlerinin üretimi için büyük bir çaba var. Özellikle kitlesel fonlama yoluyla birçok tasarımcı-ya-zılımcı, bu merakı gerçeğe dönüştürebilmek için çeşitli yollar deniyor. Bugün Kickstarter isimli oluşuma baktığımızda ortaya çıkan örnekler ve yaratılan ekonomi oldukça şaşırtıcı. Örneğin The Edge: Dawnfall 1.6’nın 650 bin dolar (yaklaşık

3 milyon 700 bin TL), Tidal Blades’in 365 bin dolar (yaklaşık 2 milyon TL) fonlama değerine ulaştığı görülmekte. Bunlar yüksek değeriyle dikkat çeken iki oyun. Daha onlarcasım, benzer platformlarda görmek mümkün. İlerleyen yıllarda, sektörün sahip olduğu ilerleme hızının daha da artacağı öngörülüyor.

Önümüzdeki hafta e-sporun önemli etkinliklerinin vazgeçilmezi, “cospiay” (kostümlü oyun-kostüm oyunu) kavramına değineceğiz.

Güzel bir hafta geçirmenizi dilerim…

Ali Efe İralı




İlginizi Çekebilecek Benzer Konular


üye

Bunu da İnceledinizmi ?

Çin hayranı bir Gaziantepli

FİKRET ŞERAFETTİNOĞLU Macro Ayakkabı’nın patronu Fikret Şerafettinoğlu, Çin’i en iyi tanıyan işadamlarından. Çin’de geniş bir …

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir